ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ: 11/16/16

Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2016

Εισαγωγή

0 σχόλια


Η αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά
Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ
Εισαγωγή
π. Δαμασκηνού (Κρίστενσεν)

Το Μάϊο του 1981, μόλις ένα χρόνο πριν αναπαυθεί, ο π. Σεραφείμ Ρόουζ προσεκλήθη να δώσει μια διάλεξη στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στη Σάντα Κρουζ. Το ακροατήριό του θα αποτελείτο από φοιτητές ενός τμήματος συγκριτικής των θρησκειών, που λεγόταν «Θρησκείες του κόσμου στις Ηνωμένες Πολιτείες».Η Σάντα Κρουζ ήταν ένα κέντρο της πνευματικής αναζήτησης που είχε εξαπλωθεί σ’ όλο το έθνος, και έφτασε στο αποκορύφωμά της στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Ίχνη της κίνησης αυτής συνέχισαν να υπάρχουν και στη διάρκεια του ’80. Οι νέοι που είχαν έρθει να ακούσουν την ομιλία του π. Σεραφείμ είχαν ταξιδέψει σε μια μεγάλη ποικιλία πνευματικών μονοπατιών. Εκείνη την εποχή ήταν δημοφιλείς στη Σάντα Κρουζ διάφοροι γκουρού που υπόσχονταν φώτιση ή θάμπωναν τους ανθρώπους με θαύματα: ο Ραζνίς, ο Μουκτανάντα, ο Σρι Τσινμόυ και πολυάριθμοι άλλοι που είχαν επιτύχει μια προσωρινή φήμη. Πολλοί αναζητητές στο Πανεπιστήμιο παρέκαμπταν τις πνευματικές πειθαρχίες που δίδασκαν οι γκουρού και ζητούσαν απ΄ ευθείας θρησκευτικές εμπειρίες μέσω των παραισθησιογόνων ναρκωτικών. Άλλοι πάλι, ανικανοποίητοι από την πνευματική φτώχεια της Δυτικής κουλτούρας, ζητούσαν την υψηλότερη πνευματικότητα στον θιβετιανό και στον Ζεν Βουδδισμό, ή σε δυτικοποιημένες μορφές του σαμανισμού των Ινδιάνων της Αμερικής.


Read More ->>

Η έρευνα

0 σχόλια


Η αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά
Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ
Η  έρευνα


Γιατί κανείς μελετά τη θρησκεία; Υπάρχουν πολλές δευτερεύουσες αιτίες, αλλά μόνο μία αιτία αν κάποιος μελετά στα σοβαρά: με μια λέξη, το κάνει για να έρθει σε επαφή με την πραγματικότητα, για να βρει μια πραγματικότητα βαθύτερη από αυτήν της καθημερινότητας, που αλλάζει τόσο γρήγορα, ξεφτίζει, δεν αφήνει τίποτα πίσω της και δεν προσφέρει στην ανθρώπινη ψυχή ευτυχία που να διαρκεί. Κάθε θρησκεία που είναι ειλικρινής προσπαθεί να φέρει σε επαφή με αυτή την πραγματικότητα. Σήμερα θα ήθελα να πω λίγα λόγια για το πως ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός προσπαθεί να το κάνει αυτό – να διανοίξει την πνευματική πραγματικότητα στο θρησκευτικό αναζητητή.Η έρευνα για την πραγματικότητα είναι ένα επικίνδυνο εγχείρημα. Προφανώς όλοι θα έχετε ακούσει ιστορίες σχετικά με το πως νέοι της εποχής μας «κάηκαν» προσπαθώντας να βρουν την πραγματικότητα, και είτε πέθαναν νέοι είτε κατέληξαν θλιβερές υπάρξεις με τις ψυχικές και νοητικές τους δυνατότητες κατακερματισμένες.

Read More ->>

Η Αποκάλυψη

0 σχόλια


Η αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά
Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ

Η αποκάλυψη   

Αν εξετάσετε ένα βιβλίο Ορθόδοξης θεολογίας, θα διαπιστώσετε ότι η αλήθεια δεν μπορεί να βρεθεί από τις δυνάμεις του ανθρώπου αβοήθητες. Μπορείτε να διαβάσετε τις Γραφές ή οποιοδήποτε ιερό βιβλίο και να μην καταλάβετε καν τι λένε. Υπάρχει ένα τέτοιο παράδειγμα στο βιβλίο των πράξεων, στην ιστορία του Αποστόλου Φιλίππου και του Αιθίοπα ευνούχου:
Τότε ο άγγελος Κυρίου είπε στον Φίλιππο: «Πήγαινε προς νότον, στο δρόμο που κατεβαίνει από την Ιερουσαλήμ στη Γάζα (είναι δρόμος έρημος)». Και ξεκίνησε και πήγε. Ένας Αιθίοπας, ευνούχος, αξιωματικός της Κανδάκης, της βασιλίσσης των Αιθιόπων, ο οποίος ήταν γενικός ταμίας της, είχε έλθει στην Ιερουσαλήμ για να προσκυνήσει και επέστρεφε. Καθισμένος στο αμάξι του διάβαζε τον προφήτη Ησαΐα. Είπε τότε το Πνεύμα στον Φίλιππο: «Πήγαινε και προσκολλήσου σ’ αυτό το αμάξι». Όταν ο Φίλιππος έφθασε κοντά, τον άκουσε να διαβάζει τον προφήτη Ησαΐα και του είπε: «Άραγε καταλαβαίνεις αυτά που διαβάζεις;» Αυτός είπε: «Πως να μπορέσω να καταλάβω εάν δεν με οδηγήσει κάποιος;»∙ και παρεκάλεσε τον Φίλιππο να ανεβεί και να καθήσει μαζί του.

Read More ->>

Ο Πόνος

0 σχόλια

Η αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά
Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ
Ο Πόνος

Εδώ κι ένα χρόνο περίπου, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με τραίνο, είχα μια μακροσκελή συζήτηση μ’ ένα νεαρό Αμερικανό. Κατά πως φαινόταν, με συνάντησε τυχαία (βέβαια, δεν υπάρχει τυχαίο στη ζωή), και μου είπε ότι μάθαινε Ρωσικά. Ήταν ένας θρησκευτικός αναζητητής που είχε βρεθεί σε όλα τα είδη των αποκαλούμενων χριστιανικών ομάδων, δεν είχε βρει τίποτα παρεκτός από υποκρισία και απάτη παντού, κι ήταν έτοιμος να παρατήσει εντελώς  τη θρησκεία. Μετά όμως άκουσε ότι στη Ρωσία οι άνθρωποι υπέφεραν για την πίστη τους. Εκεί υπάρχει πόνος, σκέφτηκε, θα υπάρχει προφανώς κάτι αληθινό, και δεν μπορεί να υπάρχει τέτοια απάτη όπως στην Αμερική. Κι έτσι μελετούσε Ρωσικά με σκοπό να πάει στη Ρωσία και να συναντήσει ανθρώπους που ήταν πραγματικοί Χριστιανοί. Ως Ρωσορθόδοξος ιερέας το άκουσα αυτό με έκπληξη, γιατί ο νεαρός δεν είχε δει ποτέ πιο πριν ένα Ορθόδοξο ποιμένα ούτε είχε παρακολουθήσει κάποια Ορθόδοξη λειτουργία. Είχαμε μια μεγάλη συζήτηση για τη θρησκεία, και είδα ότι η ιδέα του ήταν πολύ σωστή: η ιδέα ότι ο πόνος μπορεί να παράγει κάτι γνήσιο, ενώ η γεμάτη απολαύσεις ζωή μας εύκολα παράγει απάτη.

Read More ->>

Η αναγέννηση

0 σχόλια


Η αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά
Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ
Η αναγέννηση    

Τώρα θα ήθελα να πω ένα λόγο για έναν άνθρωπο πιο απλό, ονόματι Γιούρι Μασκώβ, ο οποίος αφηγείται την μεταστροφή του στη Ρωσία. Εξορίστηκε δια της βίας από τη Ρωσία πριν από τρία χρόνια και, ενώ ήταν στην αρχή των 40 χρόνων του, έπαθε καρκίνο και πέθανε πέρισυ. Μόλις τρεις μήνες αφ’ ότου έφτασε σ’ αυτή τη χώρα, έδωσε μια ομιλία στην οποία είπε πως ήρθε στην πίστη: πως δηλαδή αποκαλύφθηκε σ’ αυτόν ο Θεός μέσα από αυτά που υπέφερε. Είχε προσκληθεί να μιλήσει σε μια ρωσική συνδιάσκεψη στο New Jersey το 1978, κι όταν άρχισε να μιλά είπε στον κόσμο ότι πριν έρθει εκεί, δεν ήξερε τι επρόκειτο να πει. «Ήμουν αναστατωμένος», είπε. «Μου φαινόταν ότι δεν είχα τίποτα να σας πω. Το πρώτο ήμισυ της ζωής μου ήμουν μαθητής, και το δεύτερο ήμισυ το πέρασα στις φυλακές και στα πολιτικά στρατόπεδα συγκέντρωσης των Γκουλάγκ. Πραγματικά, τι μπορώ να πω σε ανθρώπους που είναι πιο μορφωμένοι από μένα, πιο λόγιοι, κι ακόμα καλύτερα  πληροφορημένοι για τα γεγονότα στη Σοβιετική Ένωση;»

Read More ->>

Συμπέρασμα

0 σχόλια


Η αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά
Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ
Συμπέρασμα

Η εμπειρία αυτού του ανθρώπου, του Γιούρι Μασκώφ, μας δείχνει με τον πιο πρακτικό τρόπο πως ο Θεός αποκαλύπτει τον Εαυτό Του. Κάτι συμβαίνει μέσα την καρδιά∙ και, ενώ ο πόνος βοηθά σ’ αυτή τη μεταμόρφωση, δεν υπάρχουν σίγουροι τρόποι ώστε η μεταμόρφωση να επιτευχθεί. Για παράδειγμα, τα τελευταία 60 χρόνια πολλά έντυπα που εκδίδονται. Προερχόμενα από τη Ρωσία, περιγράφουν περιπτώσεις ανθρώπων που υπέφεραν και δεν μεταστράφηκαν. Υπάρχει στην Αγγλική ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο που τιτλοφορείται Η ομολογία μου, και έχει γραφεί από ένα Ρώσο ονόματι Μαρτσένκο. Ο Μαρτσένκο είναι απλώς ένας τίμιος άνθρωπος που δεν μπορούσε ν’ αντέξει τη φοβερή κατάσταση προσποίησης που επικρατεί στη Σοβιετική Ρωσία – το γεγονός ότι όλοι σου λένε ψέμματα. Γι’ αυτό εκείνος είπε την αλήθεια, και γι’ αυτό τον έστειλαν σε στρατόπεδο. Οι αρχές τον υπέβαλλαν στις συνήθεις ανακρίσεις και του έλεγαν συνεχώς «Ξέρεις, αν διατηρήσεις αυτές σου τις ιδέες, ακόμα κι να βγεις έξω, θα ξαναγυρίσεις εδώ. Γιατί δεν αλλάζεις μόνο, και δεν κάνεις ό,τι κάνουν όλοι οι άλλοι;» «Δεν μπορώ», είπε αυτός, «είμαι τίμιος άνθρωπος»! Παρατηρώντας τους πιστούς, συμπέρανε ότι ήταν οι μόνοι ευτυχισμένοι άνθρωποι στα στρατόπεδα εγκλεισμού, από την στιγμή που έλεγαν «Υποφέρω για το Χριστό», και αποδέχονταν ό,τι τους συνέβαινε. «»Αλλά δεν μπορώ να είμαι σαν κι αυτούς», έλεγε, «γιατί δεν πιστεύω στον Χριστό». Κι έτσι παραλίγο να τρελλαθεί, κοιτώντας τους δεσμοφύλακες και θέλοντας να κοπανήσει τις πόρτες πάνω τους. Όταν βγήκε από τη φυλακή, ήταν γεμάτος πικρία και ήθελε να σκοτώσει όλους τους δυνάστες του. Ήξερε ότι επρόκειτο να ξαναπάει ακριβώς στο στρατόπεδο∙ και πράγματι, μόλις έγραψε το βιβλίο του, τον ξαναπήγαν πίσω.

Read More ->>

Ερωτήσεις Απαντήσεις

0 σχόλια


Η αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά
Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ

Ερωτήσεις Απαντήσεις

Ε: Αν οι δαίμονες εμφανίζονται ως άγγελοι και λένε τα πράγματα που θα έλεγαν οι άγγελοι, τότε πως μπορεί  κανείς να διακρίνει ποια είναι η αλήθεια;Α: Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Πρέπει να ταπεινωθείς∙ πρέπει να είσαι σε μια κατάσταση όπου θα θέλεις την αλήθεια του Θεού, κι όχι να ψάχνεις για «εμπειρίες». Φυσικά, θα έλεγα να γίνεις ένας Ορθόδοξος Χριστιανός και να ανακαλύψεις όλους τους κανόνες που κατευθύνουν μια χριστιανική ζωή. Αυτό βοηθά, παρ’ ότι δεν είναι εγγύηση γιατί μπορείς να πλανηθείς και ως Ορθόδοξος Χριστιανός επίσης.Οι Πατέρες της Εκκλησίας παρέχουν βασικές συμβουλές. Για παράδειγμα, λένε ότι, αν κάποιος εμφανιστεί σε σένα ως άγγελος φωτός, δείξε δυσπιστία. Ο Θεός δεν θα σε επικρίνει αν θέλει πραγματικά να εμφανιστεί σε σένα κι εσύ Τον απορρίπτεις, επειδή αν πραγματικά θέλει να σου στείλει κάποιο μήνυμα, θα έρθει ξανά και θα βρει έναν τρόπο να σε πλησιάσει. Στην πραγματικότητα, σε επαινεί που είσαι δύσπιστος, επειδή δεν θέλεις να πέσεις σε πλάνη.Αυτοί που είναι σε πιο προοδευμένη πνευματική κατάσταση, με περισσότερη πείρα σ’ αυτά τα πράγματα, έχουν δράσει με άλλους τρόπους. Έχουμε ένα παράδειγμα από τον βίο του αγίου Αντωνίου του Μεγάλου, ο οποίος έβλεπε δαίμονες όλη την ώρα. Όταν τον ρώτησαν πως μπορούσε να διακρίνει τα πνεύματα, είπε, «Όταν εμφανίζεται ένας άγγελος, νιώθω πολύ ήρεμος, ενώ όταν εμφανίζεται ένας δαίμονας, ακόμα κι αν μοιάζει σαν άγγελος, νιώθω μια ενόχληση.» Πάντως αυτή είναι μια πολύ επικίνδυνη προσέγγιση για αρχάριους, γιατί μπορεί να νιώθετε πολύ ήρεμος και με τους δαίμονες αν δεν έχετε πείρα.


Read More ->>

Κατόπιν

0 σχόλια


Η αποκάλυψη του Θεού στην ανθρώπινη καρδιά
Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ

Κατόπιν
Έτσι τέλειωσε η ομιλία του π. Σεραφείμ. Σε διάστημα λιγότερο από δύο χρόνια μετά, πέθαινε σ’ ένα νοσοκομείο. Μέσα στο βαθύ πόνο της τελικής του ασθένειας, η ουράνια βασιλεία για την οποία προετοιμαζόταν για τόσον πολύ καιρό, έγινε πιο κοντινή και χειροπιαστή. Ο Θεός, που κάποτε εκπλήρωσε το βασανιστικό του πόθο για υπερβατική αλήθεια, που τον έκαιγε ολόκληρο, τον παρηγορούσε τώρα με αθέατους τρόπους. Ανήμπορος να μιλήσει, ατένιζε μονάχα στον ουρανό, ενώ δάκρυα κυλούσαν απ’ τα μάτια του. Μια φορά προσπάθησε να πει στον αδελφό που μόναζαν μαζί για μια αποκάλυψη, που είχε λάβει την ώρα της δοκιμασίας του, αλλά το σώμα του, που πέθαινε, δεν του το επέτρεψε. Όταν η ψυχή του ελευθερώθηκε τελικά από το σώμα του, το πρόσωπό του έγινε ακτινοβόλο και ειρηνικό και στο στόμα του σχηματίστηκε φυσικά ένα απαλό χαμόγελο. Αυτοί που τον είδαν στο φέρετρό του, έγιναν αυτόπτες μάρτυρες της ήρεμης χαράς που περιμένει αυτούς, των οποίων οι καρδιές είναι δεκτικές στην αποκάλυψη του Θεού.

Read More ->>

Ιωάννης ο Θεολόγος - Ο Υιός τής Βροντής - Πίνακας

0 σχόλια

Ιωάννης ο Θεολόγος
Αφηγηματική Βιογραφία
Σώτου Χονδροπούλου
Πίνακας Περιεχομένων  

Αύτός λίγο πρίν άπό τήν οδυνηρή σταύρωσή Του στό ξύλο, στήν περίφημή του προσευχή πρός τόν Πατέρα, στήν προσευχή όπου σάν πιστός άκόλουθος καί σάν αύτόπτης καί αύτήκοος μάς διέσωσε ό ιερός Μαθητής μέ τόν οποίο θά τολμήσουμε ν’ άσχοληθοΰμε πιό κάτω, είπε: «Πατέρα, ήλθε ή ώρα. Δόξασε τόν Υιόν σου, γιά νά σέ δοξάσει καί ό Υιός σου, σύμφωνα μέ τήν εξουσία όπου τού έδωκες πάνω σέ όλους τούς άνθρώπους, ώστε νά δώσει ζωή αιώνιο στόν καθένα άπό έκείνους πού τού έδωκες. Αύτή είναι ή αιώνια ζωή: τό νά γνωρίζουν Σέ, τόν μόνο άληθινό Θεό καί τόν ’Ιησού Χριστό, τόν όποιο έστειλες. Έγώ σέ έδόξασα πάνω στό χώμα της γης, έτελείωσα τό έργο όπου μοΰ άνέθεσες καί νά, τώρα δόξασέ με Σύ, Πατέρα, κοντά σου. Μέ τήν δόξα όπου είχα στούς κόλπους σου. Πρίν νά υπάρξει ό κόσμος. ’Ιδού έτελείωσα τόέργο». Δηλαδή ιό έξετέλεσε ώσαμε ιήν παραμικρή Λεπτομέρεια. Έργο τεράστιας σημασίας. ’Αποφασιστικό καί τελεσίδικο γι’ αμέτρητα τρισεκατομμύρια, τρισεκατομμυρίων ψυχές! ’Από κει καί πέρα, δέν τοΰ ήταν άπαραίτητη ή χρήσιμη ή άνάπτυξη τής τεχνοκρατίας γιά τήν διάδοσή του. Μήτε τά διαφημιστικά παρακλάδια των κρατουντών. Τό άπέδειξαν άδιάψευστα τά γεγονότα, ό χρόνος, ή Ιστορία. Ό Θεός είναι παντοδύναμος. "Ο,τι μέ άγάπη άποφασίζει, τό έκτελεΐ άκόμη καί μέ τά άψυχα, τά άόρατα, άκόμη καί μέ τίς πέτρες.Καί λίγο πιό κάτω, λίγο προτού τερματίσει τήν καταπληκτική στήν 'Ιστορία εκείνη προσευχή, στρέφει τήν προσοχή του στά παιδιά της Γαλιλαίος. Στούς πιστούς όλων τών έποχών. «Πατέρα άγιε, φύλαξέ τους μέ τήν δύναμη τού ονόματος σου. Γιά νά σταθούν ένωμένοι όπως είμαστε έμεϊς. 'Όσο ήμουν κοντά τους στόν κόσμο, τούς έφύλαγα μέ τήν δύναμη τοΰ ονόματος σου. Εκείνους όπου μοΰ έμπιστεύθηκες, τούς έφύλαξα. Καί κανένας τους δέν χάθηκε, παρά ό υιός τού χαμού, γιά νά έκπληρωθεΐ ή προφητεία τής Γραφής. Όμως τώρα άπό στιγμή σέ στιγμή έρχομαι κοντά σου καί όσα λέγω, τά λέγω ένώ είμαι άκόμη στόν κόσμο. Γιά νά πάρουν καί νά διατηρήσουν μέσα τους τήν χαρά τέλεια. Τούς μεταβίβασα τόν λόγο σου καί ό κόσμος τούς έμίσησε. Γιατί δέν είναι άπό τόν κόσμο. Καθώς κι εγώ δέν είμαι άπό τόν κόσμο. Δέν σέ παρακαλώ νά τούς πάρεις, νά τούς άποτραβήξεις, νά τούς μεταφέρεις στούς ούρανούς. Άλλά νά τούς φυλάξεις άπό τόν Πονηρό όπου κυριαρχεί στόν κόσμο. (Γιά νά τόν άναποδογυρίζει στό ψέμα). Άγίασέ τους μέ τήν κρυσταλλένια σου άλήθεια. Κάθε λόγος δικός σου τοξεύει άλήθεια».


ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ

Read More ->>

Πρόλογος

0 σχόλια

ΘΕΟΛΟΓΟΣ


Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής
Αφηγηματική βιογραφία

Πρόλογος

ΣΗΜΕΡΑ όπου καί έπιχειροϋμε νά σκιαγραφήσουμε μιά τρισμέγιστη προσωπικότητα της 'Ιστορίας  ταπεινή σάν ένα σπυρί σιτάρι  ζοΰμε σέ έποχή «φαρμακείας καί δηλητηριάσεως». Ό μϋθος τοϋ βασιλιά όπου ζήτησε άπό τόν μάγο νά τόν γεμίσει κτήματα, χρυσαφικά, τρόφιμα, ροϋχα, κοντολογής τοϋ πουλιού τό γάλα, δίχως νά σκεφθεΐ ότι γιά ένα άνώτερο δημιούργημα αύτά όλα άποτελοΰν έλάχιστο ποσοστό εύτυχίας (άφοϋ άκόμη καί τό ζώο μπουχτίζει), έφαρμόζεται στίς ημέρες μας, μέ τήν οδυνηρή συνέπεια ένός άνίατου άγχους. Μιάς μανίας αύτοκαταστροφής άνευ προηγουμένου. Ένός αιτήματος ύποδουλώσεως σέ δικτάτορες δολοφόνους, ανήθικους, άδίστακτους θεοποιημένους τυράννους.Πώς καί γιατί μέσα σέ είκοσι αιώνες παραμερίστηκε, πώς λησμονήθηκε ή τραγική Θυσία της ένανθρωπήσεως τοϋ προαιώνιου Λόγου καί τής άναρτήσεώς του στό έξαγοραστικό ξύλο; Είναι λοιπόν ή άθεΐα τρέλλα; Κατάντησε ό κόσμος άπέραντο τρελλοκομείο; Ναί, έτσι κατάντησε, άφοΰ ό Δημιουργός τού σύμπαντος έδώ καί δυό χιλιάδες χρόνια έδωσε άποστομωτική άπάντηση στό πνεϋμα τοϋ κακοϋ, ταυτόχρονα καί στους σοφούς τοΰ κόσμου. 

Read More ->>

Ενα υπέροχο παλληκάρι της Γαλιλαίας

0 σχόλια

ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής
Αφηγηματική βιογραφία


ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 1

ΕΝΑ υπέροχο παλληκάρι της Γαλιλαίας, μέ τίς λιγότερες ίσως άτέλειες ήταν καί ό Ιωάννης. Δέν ήταν υπεράνθρωπος, μήτε θεός. Ήταν κι αύτός χωματένιος. Νεαρός τότε, άκουμποϋσε τήν άνασαιμιά του στήν έλπίδα, έντρυφοΰσε στόν Μωσαϊκό νόμο μέ τά μή καί τό μαστίγιο, στήν Παλαιά Διαθήκη, στίς παρηγορητικές προφητείες. Καί άκακος σάν άρνί, βοηθοϋσε τόν γέρο Ζεβεδαΐο, τόν πατέρα του, μαζί μέ τόν άδελφό του τόν ’Ιάκωβο στόν μόχθο τής βιοπάλης. Στήν ψαρική. Κοντολογής σ’ επάγγελμα όπου στηρίζεται στήν ύπομονή, στόν όλονύκτιο άγώνα, στήν ολιγάρκεια. Μητέρα του ήταν ή Σαλώμη μιά άπό τις θυγατέρες τοϋ δίκαιου Ιωσήφ. Όταν ό άνθρωπος δουλεύει ταπεινά, όταν άποφεύγει τήν αύτοπροβολή, τήν επίδειξη, τήν άτομική του θέληση καί άκουμπά τήν σκέψη του στήν θεία δικαιοσύνη, δίχως νά τό καταλαβαίνει, εισπράττει. Παίρνει. Τί άραγε; ’Αξιώματα, θέσεις, θαυμαστές, άργύρια, περιουσία, καλοπερνάει σάν πρίγκηπας; Όχι. Άπό άνεμο σέ άνεμο, άπό βραδιά σέ βραδιά «άοράτως», κατακτά χιλιάδες φορές άνώτερα βραβεία. Παίρνει πνευματικούς θησαυρούς. Χαρίσματα όπου μήτε κλέβονται, μήτε άφαιροΰνται. Ποιός τούς προσφέρει, ποιός τούς άκουμπά στόείναι του, στήν καρδιά του; Ό φυτευτής Παράκλητος. Τό Πνεϋμα τής άλήθειας.
Read More ->>

Τετέλεσται Τελείωσαν όλα. Ποιά; Όλα όσα είχαν προαποφασισθεϊ.

0 σχόλια

ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής
Αφηγηματική βιογραφία
Τετέλεσται  Τελείωσαν όλα. Ποιά; Όλα όσα  είχαν προαποφασισθεϊ.
Κεφάλαιον 3

«Οτε ούν έλαβε τό όξος ό ’Ιησούς είπε: Τετέλεσται καί κλίνας τήν κεφαλήν, παρέδωκε το πνεϋμα». Ήταν λέει ήμέρα Παρασκευή. ’Ακολούθησαν ένα  δύο, τρία ξημεροβραδιάσμαια μέ σιγή. Ή ζωή παντού συνεχιζόταν. ’Ίδια όπως πάντα. ’Απογοήτευση καί πένθος. Άγνωστη καί ζοφερή ή πορεία κάθε προσδοκίας. Ανυπόμονη ή ελπίδα στόν άνθρωπο. Δύσκολα στηρίζεται σέ έκπλήξεις. Ύστερα άπό τόσα θαύματα, ύστερα κι άπό τήν Μεταμόρφωση, ήταν ή δέν ήταν ό Μεσσίας; — Παρουσιάστηκε, έλεγαν ψιθυριστά μερικοί άπό τούς μαθητές, στούς δρόμους «προφήτης δυνατός έν έργω καί λόγω ένώπιον τού Θεού». Καί όλου τού λαού. Άλλά οι άρχιερεΐς καί οί άρχοντες πού μάς κυβερνούν, τόν παρέδωκαν στούς Ρωμαίους σάν επικίνδυνο καί τόν καταδίκασαν σέ άτιμωτικό θάνατο. Τόν έσταύρωσαν. ’Ελπίζαμε, οί δυστυχισμένοι, ότι αύτός είναι όπου μέλλει νά λυτρώσει τόν ’Ισραήλ (τόν άρχαιότερο πάντων) άπό τήν κατοχή, τόν έξευτελισμό καί τήν ύποδούλωση στούς Ρωμαίους. Γιά νά τόν άνεβάσει σέ ύπερευλογημένο γένος, κυρίαρχο στήν οικουμένη. Καί σά νά μή στάθηκαν άρκετά αύτά όλα όπου συνέβηκαν, κατρακυλάει σήμερα ή τρίτη μέρα... (Τά σκιάζει όλα ή φοβέρα, τά καταπλακώνει ή άπελπισία). Κανένας άπό τούς μαθητές καί τούς δικούς του, κανένας δέν περίμενε σέ τρεις μονάχα ημέρες τήν ύπερμυστηριώδη, τήν άθόρυβη Έγερση. Τήν κοσμογονική άνατροπή τών πάντων. Τό γεγονός όπου άναποδογύρισε τήν άνθρώπινη ύπαρξη καί ιστορία. ’Αλλαγή, άνανέωση, καινούργια πεπρωμένα!... Ποιός περίμενε τόν ’Εσταυρωμένο μέ νέα φύση, μέ νέα κατεύθυνση, μέ νέο σώμα, άμέτοχο άπό τίς κοσμικές επιδιώξεις, «πρωτότοκο τών νεκρών;»
Read More ->>

Ιερά κοίμησις και μετάστασις Θεοτόκου

0 σχόλια
theologos
Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής
Αφηγηματική βιογραφία

Ιερά κοίμησις και μετάστασις Θεοτόκου
 ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 4

ΕΠΕΙΤΑ άπό τήν ίερή κοίμηση καί μετάσταση τής ύπεραγίας Θεοτόκου, ή όποια καί άποκαλύφθηκε άπό τήν άπουσία τοΰ Θωμά (Σημείωσις Ή ιερά Παράδοση μάς λέει ότι ή μετάσταση άποκαλύφθηκε όταν ό ’Απόστολος Θωμάς ό όποιος απούσιαζε τήν ημέρα της κηδείας γύρισε σέ λίγες ημέρες καί ζήτησε νά προσκυνήσει τήν Θεομήτορα στόν τάφο. Άλλά δέν ύπηρχε σώμα.) στήν κηδεία, ό Ιωάννης είχε δύσκολο, τραχύ καί άνηφορικό δρόμο νά διανύσει. Άνοιγε ή πόρτα τοΰ σταδίου. Γιά εξετάσεις, άθληση. Στίς άποστερνές γραμμές τού ίεροΰ του Εύαγγελίου μάς άφηγεΐται τήν άποκατάσταση τού Πέτρου σάν κορυφαίου στό άποστολικό άξίωμα καί μάς άποκαλύπτει έκεΐ τόν διάλογο μεταξύ Θεού καί άνθρώπου.
Ό Πέτρος στά τρία έρωτήματα τού «έκ νεκρών» Άναστημένου, έπανόρθωσε τό άμάρτημα τής τριπλής άρνήσεως καί τότε ό θεάνθρωπος τόν πληροφορεί ότι δέν θά έπανελάμβανε ποτέ παρόμοιο λάθος. Ακολουθεί ό διάλογος:
        Αλήθεια, σοΰ λέγω, όταν ήσουν νεώτερος, έζωνες μονάχος τόν εαυτό σου καί βάδιζες όπου ήθελες. "Οταν όμως άργότερα θά γεράσεις, θά σέ συλλάβουν, θά σέ άναγκάσουν ν’ άπλώσεις τά χέρια. Καί άλλος θα σέ ζώσει. Θά σέ οδηγήσει σέ τόπο άνεπιθύμητο. Κοντολογής, θά σέ σπρώξει στό μαρτύριο, γιά τό όποιο θά στέργεις βέβαια νά ύποστεϊς, όμως σάν άνθρωπος θά τό άποστρέφεσαι.
Read More ->>

Τό ταξείδι συνεχίζεται

0 σχόλια

ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής 
Αφηγηματική βιογραφία
Τό ταξείδι συνεχίζεται

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 6

Τό ταξίδι συνεχίζεται. Οι κλεψύδρες σημαδεύουν τόν χρόνο.
 —        Φιλόλαε, κύτταξε! Ζυγώνουμε σ’ ένα άπό τά καλύτερα λιμάνια τού κόσμου, ψιθυρίζει σέ κάποιον έμπορευόμενο Ρωμαίο πολίτη, ό καπετάνιος. ’Αλλά άπό δώ καί πέρα θά ζοΰμε καί θά θαλασσομαχούμε μέ προστάτη τόν ’Εσταυρωμένο.
 —        Ώ πράγματι. Τέτοιο λιμάνι δέν έχω πουθενά συναντήσει, άποκρίνεται κείνος.
 ’Ακολουθεί μακρυά σιγή. Προχωρημένο πιά δειλινό.
 —        ’Ιωάννη! άκούει νά τού σιγοψιθυρίζει ό Πρόχορος.
 —        Τίμιε άδελφέ...κερδίσαμε τόσες ψυχές. Κύτταξε, παρατήρησε ολόγυρά μας. Τί τόπος!
 Ό Μαθητής δίχως άλυσίδες ξεπετιέται σάν έφηβος. ’Αγναντεύει τόν τόπο όπου ή βασιλική άπόφαση τόν καταδίκασε νά έγκαταβιώσει. Τό άνάβλεμμα φωτίζεται, γλυκαίνει. Γλυκαίνει περισσότερο, γεμίζει άγαλλίαση. Τά χείλη κινούνται, σιγολαλοΰν «έκπέμπουν» εύχαριστίες.
 Τόπος μέ ταντελλωτές άκρογιαλιές, άμμουδερές άβάλες, θαλασσινά τζοβαϊρικά, παιχνιδίσματα φωτός. Μέ καλλιμάρμαρους ναούς, μικροστοές, βράχους, θάμνους, άμπέλια, πανύψηλα δέντρα. Ένα τρίγωνο έρωδιοί,  έξόριστα πουλιά,  φτερουγίζουν. Κι άπόκονια άνακράζουν κοράκια. Μαϋρα κι άπό κάτω άσπρα. ’Αριστερά λόφος διαβατάρικος. Ηγεμονικός γιά τήν άπαλότητα της χαμηλής πορείας. Δίχως άπόκρημνες έσοχές, δίχως σκαρφαλώματα, δίχως προκλητική βλάστηση. ’Αλλοϋ φαλακρός, χωματερός, άλλου διάσπαρτος μέ σχΐνα καί εύκάλυπτους.
Read More ->>

Ρωμαικό Δίκαιο

0 σχόλια
theologos
Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής 
Αφηγηματική βιογραφία
Ρωμαικό Δίκαιο

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 7

ΕΠΕΙΤΑ άπό τρία ήμερόνυχτα οί στρατιώτες ήλθαν έπιτέλους, τούς τράβηξαν άπό τό μπουντρούμι. Καί σύμφωνα μέ τό Ρωμαϊκό Δίκαιο, τούς οδήγησαν στό κριτήριο. Στόν ήγεμόνα.

        Γιά έλα δώ, γιά άπολογήσου σύ έξόριστε, άρχισε θυμωμένος ό ήγεμόνας. Ξέρεις ότι ένώ ήσουν άξιος καταδίκης γιά τά κηρύγματά σου καί γιά τήν προσβολή όπου τοξεύεις μέ τήν διδαχή σου έναντίον στούς θεούς μας, ό εύγενέστατος καί ένδοξότατος βασιλιάς μας σέ λυπήθηκε καί σ’ έστειλε δώ σέ έξορία μέ τήν έλπίδα νά σωφρονισθεϊς καί ν’ άλλάξεις τρόπους καί συνήθειες; ’Αντίθετα όπως άποδεικνύεται, τοΰ λόγου σου κι όπως άλλωστε όλοι έδώ βλέπουν, άκοΰνε κι αισθάνονται, προχώρησες περισσότερο στό κακό. Ώστε άκόμη καί τούς εύεργέτες σου νά θέλεις νά ξεθεμελιώσεις. Ποιά τέχνη μεταχειρίζεσαι κι έκανες νά πάρει τά βουνά ό γυναικάδελφός μου; Πέστα, ξεστόμισέ τα τώρα όλα μέ ειλικρίνεια. Προτού σέ βασανίσω. Πές μας, τί άκριβώς περιλαμβάνει καί ή παράδοξη θρησκεία σου. Ή τόσο στίς ήμέρες μας ένοχλητική...
Read More ->>

Καρπός εκατανταπλάσιος

0 σχόλια

theologos

Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής 
Αφηγηματική βιογραφία 
Καρπός εκατανταπλάσιος


ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 7

Αν κάθε άχρηστο φυτό ή ζιζάνιο κάνει χρήση τής βροχής, τής υγρασίας, τής «ύπό τήν πέτραν» δροσιάς γιά ν’ άπλωθεϊ καί νά έπιδείξει τήν άσκήμια του, άλλο τόσο μέ μικρότερη ή καμιά φορά καί μέ περισσότερη άναλογία συμβαίνει καί μέ τόν σπόρο όπου πέφτει σέ άγαθή γή. Διαθέτει κι αύτός δική του δύναμη. Τόση γιά ν’ άπλωθεϊ καί ν’ άποδώσει «καρπόν έκατονταπλασίονα».

Μέ τό νά πιστέψει καί νά βαπτισθεϊ ή οικογένεια τού Μύρωνα, άκολούθησαν πολλά θαυμάσια. ’Ασφαλώς στήν εύλογημένη έκείνη στέγη γιά πρώτη φορά στήν Πάτμο θά έτελέσθει καί τό μυστήριο τών μυστηρίων. Ή θεία Εύχαριστία. ’Από στόμα σέ στόμα καί άπό θαύμα σέ θαύμα, όσοι ολόγυρα μαζί μέ τούς νοικοκυραίους καί πιό μακρυά έπίστεψαν καί ξαναγεννήθηκαν, «άπήλαυσαν» σώμα καί αίμα Χριστού, τοΰ ’Εσταυρωμένου καί ’Αναστημένου θεανθρώπου «είς άφεσιν άμαρτιών καί ζωήν αιώνιον»... Πόσο άλήθεια καλός είναι ό Χριστός μας, πόσο άπέραντα καλός!

’Αλλά ή θεϊκή έπιθυμία θέλει τό αιώνιο κέρδος νά τό άποκτήσουν γιά νά τό χαίρονται όλοι οί άνθρωποι. Γιά τόν πνευματικό κόσμο, τό άμέτρητο γύρω μας σύμπαν διαθέτει διαμονή γιά «χιλιάκις τρισεκατομμύρια» ψυχές. Καί ιοΰτο στό ένα δέκατο ίσως τοϋ ένός άπό τούς έπτά ούρανούς. Ποιός ποτέ μέτρησε τούς άγγέλους; Ποιός γνωρίζει πόσοι ξέπεσαν, πόσοι κρατήθηκαν, πόσοι άγωνίζονται καί σήμερα θριαμβεύουν ολόγυρα άπό τόν πανάγιο Θρόνο;
Read More ->>

Κανένας κόπος άπό άγάπη που προσφέρεται στόν Θεό δέν πάει ποτέ χαμένος.

0 σχόλια

ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής
Αφηγηματική βιογραφία
Κανένας κόπος άπό άγάπη που προσφέρεται στόν Θεό δέν πάει ποτέ χαμένος.
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 8


 Ήζωή πού έχουμε είναι τό δώρο του Θεού για μάς.   Καί ή ζωή πού ζούμε, είναι το δικό μας δώρο στόν Θεό. Ή ζωή μας ολόκληρη είτε τό θέλουμε, είτε δέν τό θέλουμε, σάν καιόμενη λαμπάδα, περιστρέφεται γύρω άπό τόν Θεό. Καί άπό τόν  καιρό άκόμη τού  Άβελ, τών προφητών  καί των λοιπών μαρτύρων γιά  τούς οποίους δέν είναι   άξιος ό κόσμος, άπό ένα πνευματοκίνητο δηλαδή πλήθος ψυχών πού έζησαν άλλους αιώνες, ώσαμε τίς ήμέρες μας, συναπαρτίζεται μιά παναρμόνια φωνή. Καταγεμάτη άπλότητα. Είναι ό παλμός πού σιγοψέλνει τόν ένα πάντοτε ύμνο. Γύρω άπό τόν Θεό τού «έσφαγμένου Άρνίου».
Εκείνη τήν εποχή ή άνθρωπότητα «ντεφάκτο», πίστευε στά είδωλα. ’Από γενεά σέ γενεά. Εκτός άπό τόν περιούσιο λαό, ό όποιος «παιδαγωγούμενος» όλο καί παραπατούσε όλο καί κλώτσαγε, όλο κι έδειχνε άχαριστία, ύπήρχαν νομάδες άπό μαύρους, Έσκιμώους καί άνθρωποφάγους. 'Ολόγυρά τους οί μυρμηγκιές τών ’Ασιατικών λαών, μέ έπικεφαλής τούς Έλληνες καί τούς Ρωμαίους. Κοντολογής ή γνώριμη τότε Εύρώπη. Ήδη, όμως ή πορεία τής 'Ιστορίας κόβεται στά δύο, αλλάζει. Δέν τήν άλλάζει χέρι καί θέληση άνθρώπου. Τήν άλλάζει χέρι Θεού. Ή άκόλαστη Ρώμη τών άμφιθεάτρων κλονίζεται. 'Η έγωϊστική ’Αθήνα μέ τούς σοφούς καί σοφιστές της σέ πτώση, παρακμή καί μαρασμό, άκούει τό περίφημο έκεΤνο: «ζητεϊν τόν Κύριον ή άραγε ψηλαφήσειεν Αύτόν καί εϋρειεν». Άλλά ώσαμε δυστυχώς καί στίς ήμέρες μας, ό πάλινβαρβαρισμός δέν γέμισε τάχα τήν πατρίδα τού Σωκράτη, τού Πλάτωνα, τού Αριστοτέλη, τού Σοφοκλή παλινόστηση στά θολά νερά; Μήπως έκτός άπό τόν σχιζοφρενή αύτόχειρα Περικλή Γιαννόπουλο, τόν «άμφιρρέποντα» Σικελιανό καί άλλους γραικύλους Κέλσους καί Ίουλιανούς, οί σημερινοί μας διανοούμενοι καί συγγραφείς δέν καυχώνται γιά σπασμένα μάρμαρα, γιά τήν Άρτεμη, τήν Άθηνά, τόν Απόλλωνα, τήν Αφροδίτη;
Read More ->>

Τέρατα και σημεία

0 σχόλια


ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής 
Αφηγηματική βιογραφία 
Τέρατα και σημεία

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 10

ΤΟΥ κάκου πάλι ό Κύνωπας περίμενε τήν επιστροφή τους. Τί νά συνέβαινε τάχα; Τά καθάρματα! Πώς καί γιατί χάσανε δύναμη, θέληση, όρμή καί δράση; Στό παρελθόν είχανε στό ένεργητικό τους τέρατα καί σημεία. Τώρα; ’Αδύνατο, κάτι τό ύποπτο γινόταν. Κάτι πού δέν είχε πέσει στήν άντίληψή του. Έπρεπε νά άνασκουμπωθεϊ καί νά δώσει ό ϊδιος τήν μάχη. Αύτοπροσώπως. Ώ, γιά τήν δοκιμασμένη του ίσχύ, ή μάχη θάχε θεαματικό θρίαμβο. Έμελλε δηλαδή νά ξαναπαίξει τόν ισχυρό.
Δίχως χρονοτριβή, περπάτησε, έγκατέλειψε τίς μονιές του, άνατράβηξε κορδωτός, βγάζοντας άπό τά ρουθούνια του καπνούς, γιά κάτω... Γιά τά σπίπα καί τίς πλατείες. Γιά τούς θνητούς.
Άγναντεύοντας άπό τόν λόφο, άντελήφθει τόν ’Απόστολο νά συνεχίζει τήν άποστολή του. Τόν είδε στήν θέση όπου ονομαζόταν «Βοτρύϊ» νά κατηχεί άρκετούς άπό τόν λαό. Στήν σημερινή δηλαδή τοποθεσία ’Αρούβαλη. Οί διαβάτες ολόγυρα πού τόν είδαν νά κοντοζυγώνει στ’  ’Αρούβαλη, καί άρκετοί άκροατές τοΰ λόγου, έπεσαν χάμου. Στά γόνατα. Καί τόν προσκυνούσαν. Προχώρησε συνοφρυωμένος καί άγέρωχος. ’Αλλά παρατήρησε ότι όσοι άκουγαν τά λόγια τοΰ κήρυκα, άλλαζαν όψη καί χρώμα. Άπό λύκοι, γίνονταν άρνιά. Άπό γεράκια, περιστέρια. Ή έκφρασή τους χαλάρωνε, δανειζόταν κάτι τό γλυκό, κάτι τό ξένο καί άσυνήθιστο. Οί άκροατές στό μεταξύ πολλαπλασιάζονταν. Διασπαζόταν ή προσοχή τους. Ή δημόσια έμφάνιση τοΰ μάγου μαγνήτισε ολάκερο σχεδόν τό νησί. Άπό στόμα σέ στόμα, άνδρες καί γυναίκες, παρατούσαν τήν πρόχειρη άσχολία τους, γέροντες καί νέοι τίς γωνιές τους, γιά ν’ άπολαύσουν τό θέαμα. Πάντα ό λαός άπό τήν άδράνεια, προτιμά τήν φασαρία, συντραβιέται άπό τό θέαμα. Έτριξε τότε αύτός τά δόντια, όρμησε στήν θέση τού κήρυκα, τόν σπρώχνει μέ περιφρόνηση σάν παρείσακτο. Καί βροντοφωνάζει:
Read More ->>

Τό φώς τοϋ ήλιου σκορπά παντοϋ τις φωτερές φιλόζωές άκτΐνες του

0 σχόλια


θεολογος

Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής
Αφηγηματική βιογραφία
Τό φώς τού ήλιου σκορποϋσε παντοϋ τις φωτερές, τίς φιλόζωες του άκτΐνες

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 12

ΤΗΝ άλλη μέρα, καθώς Τό φώς τοϋ ήλιου σκορποϋσε παντοϋ τις φωτερές, τίς φιλόζωες του άκτΐνες, άναφάνηκαν ανιχνευτές, ακόλουθοι τών ιερέων, γιά νά διερευνήοουν, νά περιμαζέψουν τά θεωρούμενα δύο νεκρά κορμιά.Ξάφνου, κάποιος άνάμεσά τους, τούς ξεδιάκρινε άπέναντι  στήν θέση: «Λίθου βολή», ολοκάθαρα. Προσεύχονταν ολοζώντανοι. Κάπου κάπου χειρονομούσαν. Άλλο πάλι καί τούτο! Δίχως νά χάνουν καιρό, έτρεξαν νά προφθάσουν τήν κατάσταση στόν Κύνωπα. Καί ολάκερη ή περιοχή άπό συνοικία σέ συνοικία ύπερηλεκτρίσθηκε. Ξανά πάλι στό πόδι. Σάν άστραπή άπό στόμα σέ στόμα διαδόθηκε ότι ό χριστιανός κι ό σύντροφός του ζωντάνεψαν, έδεσαν τίς πληγές τους περιφέρονταν στή θέση: «Λίθου βολή» σάν νιοφερμένοι άρχοντες. Ήταν ποτέ δυνατόν; Ύστερα άπό τέτοια χτυπήματα, τσαλαπατήματα, άπό τόσες πληγές, άπό τόσο αίμα, τουλάχιστον ό πρώτος, νά μήν είχε ύποκύψει; Μπάς καί άπάνω του έσερνε κάποια υπερκόσμια μαγική τέχνη, κάποια ύπεράνθρωπη άντοχή;Ό Κύνωπας στήν άρχή έδειξε ταραχή. Ύστερα ήρέμισε. Άποτραβήχτηκε σέ μιά γωνιά, στό ίερό τού Απόλλωνα, όπου κι ένεργοΰσε τίς πολλαπλές του νεκρομαντεϊες. Κι ευθύς άμέσως ανακάλεσε νά συσκεφθούν. Ποιόν; Τόν φοβερό του συνεργάτη. Τόν έχθρό τού άνθρώπου.

Read More ->>

Πνευματική αναμέτρηση

0 σχόλια

ΘΕΟΛΟΓΟΣ

Ιωάννης ο Θεολόγος
Ο Υιός τής βροντής 

Αφηγηματική βιογραφία
Πνευματική αναμέτρηση

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 13
 
ΕΧΕΙ κάπου ειπωθεί: «Δέν είναι τόσο φοβερό το νά πέσει κανείς σέ μιά πνευματική άναμέτρηση, σέ μιά πάλη στήθος μέ στήθος, όσο τό νά μείνει για  πάντα πεσμένος».

Ή άναμονή έκνευρίζει. Καί τό πείσμα έξαντλεϊ. Χαντακώνει. Ό φανατισμένος έκείνος όχλος, ήλεκτρισμένος άπό περιέργεια καί άγανάκτηση, περίμενε άπό στιγμή σέ στιγμή τόν Κύνωπα. Τοπικό άμόκ; Άλλά ό Κύνωπας δέν ξαναγύριζε. Τόν είχανε ρουφήξει, τόν εϊχανε καταπιεί τά μαύρα σκοτάδια. Ανεπανόρθωτα. Ποιός ώστόσο άνάμεσά τους τό ύποψιαζόταν; Ποιός τολμούσε νά στρέψει στήν πραγματικότητα τήν σκέψη; "Ετσι καί κανένας δέν κουνιόταν άπό τή θέση του. Κανένας δέν άποφάσιζε νά παραβεΐ τήν συμφωνία. Αλλοπρόσαλλο καί πυκνό, κατάπυκνο πλήθος κάθε ηλικίας περίμενε νά ιδεΐ τό τέλος. Όπως ξημεροβραδιάζονται στίς ήμέρες μας μερικοί νά πληροφορηθοΰν τά έκλογικά άποτελέσματα. Καί στό μεταξύ είχαν καί τό νοΰ τους γιά νά μήν τούς ξεγλιστρήσει άπό τά χέρια ιους ό ’Ιωάννης.
Read More ->>

Κρινόλευκος της αγάπης

0 σχόλια


ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής
Αφηγηματική βιογραφία

Κρινόλευκος της αγάπης
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 15

ΚΡΙΝΟΛΕΥΚΟΣ της άγάπης, έπειτα άπό τήν μάχη μέ τό σκότος κατάκοπος, όπως άναφέραμε, έπιασε νά παίρνει πείρα, νά γνωρίζει ότι ή διάρκεια καί ή παράταση τής χεροπιαστής έδώ κάτου ζωής, δέν ήταν όπως νόμιζαν οί πολλοί, πανάκεια, απόλαυση, κέρδος. Ήταν κόπος, μόχθος, δοκιμασία, άγώνας. Καί υπομονή. Ή άβυσσος τής άγάπης, ό Ραββί, δέν ήταν δά καί άβυσσος δικαιοσύνης; Όταν έλεγε στόν Πέτρο έκεϊνο τό: «έάν θέλω τούτον μένειν έως έρχομαι, τί πρός σέ;» δέν ξέπεφτε σέ διάκριση, σέ άδικία. Δέν έδιδε στόν έναν τό μαρτύριο καί στόν άλλο τήν άνεύθυνη ξεγνοιασιά. ’Απεναντίας προόριζε νά γευθεΤ ό έπιστήθιος όλα τά βάσανα τής καθημερινότητας, τίς λεπτομέρειες πού λαξεύουν χαρακτήρες. Καί όλες τίς ήλικίες. ’Ακόμη καί τήν βαθύτατη γεροντική γιά τήν όποια οί ύπερήλικες διαμαρτύρονται καί στενάζουν. Ήθελε νά δώσει στόν κόσμο ύπόδειγμα άποστολικης καρτερίας. Μάθημα άγωνισπκής. Καί όσιότητος.'Ύστερα άπό έννιακόσια τόσα χρόνια, σχεδόν δώδεκα αιώνες άργότερα, πόσα καί πόσα δέν ένέπνευσε μιάν άλλη ισάξια φυσιογνωμία, ή μάχη μέ τόν Κύνωπα.... Τόν όσιο Χριστόδουλο. Τόν ταπεινό οίκοδόμο.
Read More ->>

Η δεύτερη όραση

0 σχόλια


ΘΕΟΛΟΓΟΣ

Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής
Αφηγηματική βιογραφία

Η δεύτερη όραση
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 17

Ο κείμενό της, είναι μπερδεμένο, δέν ερμηνεύεται, ισχυρίστηκαν πολλοί. Άκόμη καί χρισπανίζοντες κληρικοί, άλλά καί άρκετοί καλοπροαίρετοι, μέ συνέπεια καί πίστη. Σήμερα ώστόσο, στό τέλος τού εικοστού αιώνα, άλλαξαν οί γνώμες. Ώ, ναί, ή Άποκάλυψη γιά όποιον τήν μελειήσει μέ ταπεινό φρόνημα καί πόθο εύσέβειας, έρμηνεύεται. Άν μάλιστα προσέξει καί ύπογραμμίσει τήν φράση «Μετά ταύτα». Ή κατάπτωση τού ψυχικού κόσμου καί ή τεχνική τελειοποίηση ολοκάθαρα άντικαθρεπτίζονται στίς σελίδες τής φοβερής οπτασίας.

Μέ τό άνοιγμα λόγου χάρη τού τέταρτου κεφαλαίου όταν άρχίζει ή δεύτερη όραση, περιγράφει τήν πορεία τής κρίσεως τού κόσμου. Τρία σημεία έδώ έχουμε οπου μάς πείθουν ότι άλλαξε μέρος. Πρώτο, ή άλλαγή ιιϊς σκηνής. Δεύτερο, ή άλλαγή τού χρόνου. Καί τρίτο, ή έπανάληψη τής φράσεως «έν πνεύματι». Ή άλλαγή οκηνής είναι γιατί ό προφήτης μεταφέρθηκε άπό τήν γή στόν ούρανό καθώς ή ούράνια φωνή είπε: «άνάβηθι έδώ». 'Ως πρός τόν χρόνο είναι ολοκάθαρο: «Θέλω «σοί δείξει όσα πρέπει νά γίνουν, μετά ταύτα».
Read More ->>

Ενας πάγκαλος παρθένος Ιωσήφ

0 σχόλια


Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής
Αφηγηματική βιογραφία
 Ενας  πάγκαλος παρθένος Ιωσήφ

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 19

ΛΙΓΟ προτού  λήξει ή διάρκεια τής έξορίας καί όπως τό άναφέρει ή Παράδοση, ένας παρθένος  ήρθε καί βρήκε τόν Παρθένο. Ένας πάγκαλος Ιωσήφ. Ωραίος καί σοβαρός. Υπάρχουν άραγε τέτοιοι; Πάντοτε ύπάρχουν. Καί θά ύπάρχουν. Όλες τίς έποχές. Δέν στέκει ή σάρκα πέρα γία πέρα κυρίαρχος καί δυνάστης σέ όλους.
—        Είμαι άγνός καί μέ ορέγεται ή μάνα μου, τοϋ είπε. Καταγεμάτος παράπονο. Καί Θλίψη.
—        Ποΰ τό ξέρεις, πώς σέ λένε;
—        Μέ λένε Σωσίπατρο.
—        Καί τήν μητέρα σου;
—        Προκλιανή.
’Ανατριχιάζει κανείς στήν περίπτωση. Κι όμως άφοΰ ό σατανάς είναι άόρατος, τά καταφέρνει καί μόλις σχηματισθεί, προεκτείνει τό πάθος. Γίνεται λογισμός, ιδέα, μαρμαρυγή. Γίνεται φακός, προέκταση, άξεδίψαστο μούδιασμα. ’Αντίστροφος ρεαλισμός.
—        Πώς τά κατάφερες νά γλυτώσεις;
—        Μέ τήν προσευχή. ’Αντιστάθηκα. Πολλές φορές. Όμως έδώ καί δυό ήμέρες τό σκοινί παρατράβηξε. Βλέποντας τήν άπέχθειά μου, μέ κατάγγειλε.
—        Ποΰ;
—        Στόν διοικητή. "On τάχα έγώ έχω άνήθικους λογισμούς. Ότι είμαι άτιμος. 'Ότι έπιθυμώ νά καταλήξω ένοχος μητροβασίας.
—        Καί ό άρχοντας;
—        Τήν πίστεψε. Έπαιζε τόν ρόλο τής κακοπαθημένης. Τόν ρόλο τής δυστυχίας.
Ό νέος άφησε τά μάτια του νά βουρκώσουν. Τόν έπιασαν λυγμοί.
—        Ώ ή δυστυχισμένη φιλήδονη, πώς έτυχε νά μέ φέρει στόν κόσμο; άρχισε νά λέει. Ό άρχοντας μοΰ έτοιμάζει μαρτύρια. Παραδειγματική τιμωρία.

Read More ->>

Αρχαίοι Σοφοί Προφήτες καί δίκαιοι μίλησαν γιά τόν φθόνο.

0 σχόλια



Ιωάννης ο Θεολόγος Ο Υιός τής βροντής
Αφηγηματική βιογραφία

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 23

ΠΟΛΛΟΙ άρχαίοι σοφοί, προφήτες καί δίκαιοι μίλησαν γιά τόν φθόνο. Καί οί διάδοχοί τους συνέχισαν νά τόν καυτηριάζουν, νά βδελύσσονται στήν άνάμνηση τής παρουσίας του. Οί χριστιανοί πατέρες καί απολογητές πολύ περισσότερο.
’Αλήθεια, άς προσπαθήσουμε μέ φιλέρευνο τηλεσκόπιο, μέ τόν φακό τού πειραματιστή, νά τόν ζυγώσουμε, νά τόν φέρουμε γυροβολιά, νά τόν ξεψαχνίσουμε, να τόν καλοδοΰμε. Προσοχή, είναι μικρόβιο, «ιός» καί δέν είναι δύσκολο νά μεταδοθεί.

Τί είναι λοιπόν ό φθόνος; Φοβερό σαράκι, μάς λένε , όλοι σχεδόν οί σοφοί, όλοι οί άγιοι. ’Αλλοίμονο σ’ αύτόν πού θά βρεθεί μουλωχτό καί δόλιο στήν καρδιά του! Χρειάζονται βροχή τά δάκρυα της μετάνοιας γιά νά καταφέρει νά τόν έξουδετερώσει. Όπως ό σάρακας μόλις μπει στό ξύλο, άθόρυβα σχεδόν, τό σιγοτρώει καί τό καταντά άχρηστη σκόνη, έτσι καί ό φθόνος, νύχταμέρα σιγοτρώει τήν καρδιά τού άνθρώπου. Τήν καταντά μιά φαρμακερή σκόνη. ’Αλλοίμονο, ό φθονερός σπάνια άντιλαμβάνεται γιατί μισεί. Τίς περισσότερες φορές μισεί  ποιόν άλλο; Τήν άγάπη. Τήν στοργή. Τήν εύεργεσία. Γιατί; Τί κακό τού προξένησαν; Μά  ακριβώς έπειδή δέν τού έκαναν κακό, έπειδή δέν τον έβλαψαν, έπειδή ιόν ευεργέτησαν, έπειδή τόν άγαποϋ σαν. Δυστυχισμένοι όσοι ζηλεύετε ή φθονείτε....Δυστυχισμένε Κάϊν. «Τόν θάνατό σου άναζητεΐ ή άμετρη γύρω φύση». Τό σιγοψιθυρίζουν χάμου οί άνθοί, τό τιπ βίζουν τά πουλιά, τό μοιρολογούν οί άγέρηδες στό κύμα. Τό κλαυθμιρίζει ή ψυχή πού σ’ έφερε στόν κόσμο. «Στένων καί τρέμων έση έπί της γης».

Read More ->>

Η αγωνία τής Γεθσημανή

0 σχόλια


θεολογος

Ιωάννης ο Θεολόγος
Ο Υιός τής βροντής

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 27


Η ΑΓΩΝΙΑ της Γεσθημανή καί ό Γολγοθάς, είναι η άγωνία τοϋ Θεοϋ γιά τό χαμένο άνθρωπο. Είναι τό μυστικό της Πατρικής άγάπης μέ τήν όποια  ό δημιουργός Νοϋς, γνωρίζεται στόν δυστυχή  καί παραπλανεμένο άμαρτωλό.

Ώ, ναί, πιστεύουμε ότι μέ τήν ολοκάθαρη καί παρθενική καρδιά, ό νεαρός καί ιερός Μαθητής, έστρεφε όλην τήν προσοχή του καί άκουγε τόν Μεσσία. Ότι τόν παρακολουθοϋσε. Διατηροΰσε μέσα του σάν τήν παναγία  Μητέρα του τά ρήματά του. «Τά ρήματα ζωής αιωνίου». Τά λυτρωτικά, τά δωρεάν σκορπιζόμενα σέ δίκαιους καί άδικους. Σέ πλεονέκτες καί σέ άγαθούς. Ό άγιος Θεός καί ό ξεπεσμένος άνθρωπος συναντήθηκαν οιον σταυρό. Στόν τόπο όπου βρήκαν τήν λυτρωτική  απόλαυση, στό ίδιο πρόσωπο καί στήν ίδια θυσία. Στήν έκφραση τής ειρηνικής προσφοράς. Ό δημιουργός Νοϋς, όπου έπλασε κατά τέτοιο θαυμαστό τρόπο κι έιιροίκησε μέ άνώτερα χαρίσματα τόν άνθρωπο, μπορούσε ποτέ νά τόν έγκαταλείψει μέσα στά σκοτάδια; "Ω, 'Ιωάννη!
Read More ->>
 

Flag counter

Flag Counter

Extreme Statics

Συνολικές Επισκέψεις


Συνολικές Προβολές Σελίδων

Follow by Email

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρουσίαση στο My Blogs

myblogs.gr

Γίνεται Μέλος στο Ιστολόγιο

Στατιστικά Ιστολογίου

Επισκέψεις απο Χώρες

COMMENTS

| ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ © 2016 All Rights Reserved | Template by My Blogger | Menu designed by Nikos | Sitemap Χάρτης Ιστολογίου | Όροι χρήσης Privacy | Back To Top |